استودیو لاریان، علیرغم عدم برنامهریزی برای بستههای الحاقی (DLC) یا دنباله برای Baldur’s Gate 3، همچنان با بهروزرسانیهای جدید به گسترش بازی ادامه میدهد. مدیر استودیو، سوین وینکه، در مصاحبهای با IGN اعلام کرد که آنها مشغول ساخت پایانهای شیطانیتر برای بازی هستند.
وینکه گفت: “ آنها در حال حاضر روی پایانهای بد تمرکز کردهاند. برخی از آنها را دیدهام و واقعاً شرورانه هستند. پس بازیکنهای عاشق شخصیتهای منفی قطعاً راضی خواهند شد.”
بازی Baldur’s Gate 3 به بازیکنان امکان میدهد تا انتخابهای زیادی دربارهی شخصیت و اعمالشان داشته باشند. این انتخابها اغلب پیامدهای کوچکتری روی شخصیتها یا موقعیتهای مختلف دارند، اما در نهایت روی مسیر کلی داستان تأثیر میگذارند.
وینکه میگوید پس از افزودن پایانهای شرورانهی بیشتر، تمرکز آنها روی Baldur’s Gate 3 کاهش پیدا میکند. او میگوید: “تنها به پشتیبانی از رفع باگها بسنده میکنیم، چون میخواهیم تیم روی پروژههای جدید کار کند.”
وینکه همچنین دربارهی اضافه شدن ماد (Mod) به بازی Baldur’s Gate 3 و تلاش برای آوردن پشتیبانی از ماد به نسخهی کنسولی این بازی صحبت کرد. استودیو در حال حاضر با همکاری سونی، مایکروسافت و ویزاردز آف دِ کوست (مالک کمپانی سیاهچالهها و اژدها) مشغول آوردن ماد به Baldur’s Gate 3 است.
وینکه میگوید: “همکاری با ویزاردز، سونی، مایکروسافت و شرکای دیگر برای هماهنگی در این زمینه ضروری است. هدف نهایی ما قراردادن مادهای باکیفیت و منتخب روی پلتفرمهای مختلف است تا بازیکنان کنسول هم بتوانند از مادهایی که برای کامپیوتر ساخته شدهاند لذت ببرند. فکر میکنم این موضوع خیلی مهم باشد، چون مادهای زیادی هماکنون وجود دارند و نمیتوانیم از همه پشتیبانی کنیم، اما باید بتوانیم از تعداد قابل توجهی پشتیبانی داشته باشیم.”
وینکه همچنین اشاره کرد که لاریان در حال برنامهریزی برای بازیهای بعدی خود است. این استودیو قصد ساخت یک بازی نقشآفرینی عظیم را دارد که حتی از Baldur’s Gate 3 هم بزرگتر باشد، هرچند این پروژهی بعدی آنها نخواهد بود. عنوان بعدی آنها همچنین دنبالهی Divinity: Original Sin 3 نخواهد بود.