چند سال پرآشوب برای فرنچایز Battlefield سپری شده است و اتفاقات اخیر، اوضاع را بیش از پیش آشفته کرده است. ماه گذشته اعلام شد که مارکوس لتو، مدیرعامل استودیوی Ridgeline Games که برای توسعهی بخش داستانی بازیهای Battlefield تشکیل شده بود، از کمپانی الکترونیک آرتز (EA) جدا شده است. اندکی پس از آن، مشخص شد که در جریان تعدیل گستردهی نیروی کار EA، استودیوی Ridgeline Games به طور کامل تعطیل شده است.
جای تعجب ندارد که لتو پس از این اتفاقات، از دوران حضورش در الکترونیک آرتز چندان راضی به نظر نمیرسد. او در توییتر اذعان کرد که در مورد EA «صحبت زیادی نکرده است»، چرا که «چیزی مثبت» در مورد این شرکت، نحوهی جدایی خودش، یا تأثیر تعدیل نیروها بر استودیواش ندارد که بگوید.
لتو گفت: «از آنجایی که چیز مثبتی در مورد EA، جدایی اخیرم و اینکه چگونه افراد زیادی، از جمله تیمم، به دلیل تعدیل نیروی گستردهی صنعت در حال رنج بردن هستند، ندارم، در اینجا زیاد صحبت نکردهام.» جالب اینجاست که لتو همچنین یک توییت در پاسخ به توییت خودش را لایک کرده است که در آن، EA به عنوان «تجسم طمع شرکتی» معرفی شده است.
لورا مایل، رئیس بخش سرگرمی و فناوری EA، در زمان تعطیلی استودیوی Ridgeline Games گفته بود که لتو «تصمیمی شخصی برای ترک پروژه گرفته است» و استودیوی Criterion Games اکنون توسعهی بخش تکنفره بازیهای آیندهی Battlefield را برعهده خواهد گرفت.