با نزدیک شدن به عرضهی بازی Rise of the Ronin، شباهتهای این اثر با بازی Ghost of Tsushima ساختهی استودیوی Sucker Punch، بیش از پیش به چشم میخورد. جای تعجب ندارد که عنوان حماسی سامورایی سال ۲۰۲۰، الهامبخش مستقیمی برای تیم توسعهی Rise of the Ronin بوده است.
فومیهیکو یاسودا، کارگردان Rise of the Ronin، در مصاحبهای با وبسایت Automaton، فاش کرد که با توجه به تجربهی اول استودیوی Team Ninja در ساخت یک بازی جهانباز، Ghost of Tsushima یکی از عناوینی بوده که از آن الهام گرفتهاند. Yasuda به سیستم مبارزهی بازی و تحقیقات گستردهی انجامشده برای محیط ژاپنی اثر اشاره میکند و میگوید:
«Rise of the Ronin اولین بازی جهانباز ماست و Ghost of Tsushima یکی از آثاری بود که به عنوان مرجع از آن استفاده کردیم. من شخصا از این بازی لذت بردم. تحت تاثیر این واقعیت قرار گرفتم که توسعهدهندگان تا این حد روی محیط ژاپنی بازی تحقیق کرده بودند و همچنین سیستم مبارزهی بازی مورد تحسین بسیاری قرار گرفته بود. در عین حال، با خودم فکر کردم چرا ما نمیتوانستیم در آن زمان، بازیای شبیه به Ghost of Tsushima بسازیم؟ Ghost of Tsushima الهامبخش خوبی برای خلق Rise of the Ronin بود.»
یوسوکه هیاهاشی، تهیهکنندهی Koei Tecmo، در ادامهی این مصاحبه گفت که Rise of the Ronin فراتر از شباهتهایش به Ghost of Tsushima، دارای «ویژگیهای منحصربهفرد» است که از یک بازی ساختهشده توسط Team Ninja انتظار میرود. وی گفت:
«نمیشود انکار کرد که از بازی Ghost of Tsushima الهام گرفتهایم، اما مهمترین چیز برای ما تقویت ویژگیهای منحصربهفرد بازیهای Koei Tecmo و Team Ninja است. مطمئنم که وقتی Rise of the Ronin را بازی کنید، حس و حال کلی، مبارزات و دیگر جنبههای "ژاپنی بودن" بازی در مقایسه با عناوین دیگر، متفاوت و بهتر به نظر خواهد رسید.»
بازی Rise of the Ronin در تاریخ ۲۲ مارس بهصورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۵ عرضه خواهد شد. میتوانید برداشتهای اولیهی ما از سه ساعت ابتدایی بازی را از طریق این لینک بخوانید.
در همین حال، بازی Ghost of Tsushima سرانجام در تاریخ ۱۶ می برای پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت.