Hideki Kamiya، خالق Bayonetta، توضیح میدهد که چرا از PlatinumGames خارج شد
در یک مصاحبه اخیر با Gamespot، خالق بازی Hideki Kamiya ،Bayonetta توضیح داد که چرا PlatinumGames را در سال 2023 ترک کرد. Kamiya گفت که دلایل مختلفی برای این تصمیم وجود داشت، از جمله اینکه او می خواست روی پروژه های شخصی خود تمرکز کند و اینکه او احساس می کرد که زمان آن رسیده است که از PlatinumGames خارج شود و به عنوان یک توسعه دهنده مستقل کار کند.
Kamiya گفت که او همیشه می خواست روی پروژه های شخصی خود کار کند، اما در PlatinumGames این فرصت را نداشت. او گفت: "من همیشه می خواستم بازی های خود را بسازم، اما به عنوان یک توسعه دهنده در یک استودیوی بزرگ، همیشه محدودیت هایی وجود داشت."
Kamiya همچنین گفت که او احساس می کرد که زمان آن رسیده است که از PlatinumGames خارج شود و به عنوان یک توسعه دهنده مستقل کار کند. او گفت: "من 20 سال در PlatinumGames کار کردم و احساس می کردم که زمان آن رسیده است که چیز جدیدی را امتحان کنم."
Kamiya پس از ترک PlatinumGames، استودیوی شخصی خود را به نام "PlatinumGames Outsourcing" تأسیس کرد. این استودیو بر روی پروژه های قراردادی برای سایر استودیوها تمرکز می کند. Kamiya همچنین در حال کار بر روی پروژه های شخصی خود است، از جمله یک بازی جدید Bayonetta.
Kamiya گفت که از زمان ترک PlatinumGames، او از کار روی پروژه های شخصی خود لذت می برد. او گفت: "من از زمان ترک PlatinumGames بسیار خوشحال هستم. من در حال کار بر روی پروژه های شخصی خود هستم و این بسیار رضایت بخش است."